SAP Sales Cloud 2011 Sürümüyle Öne Çıkan Özellikler

Can Azad Şimşek

SAP CX Danışmanı

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
SAP Sales Cloud Satış Otomasyonu | Monotect

2020 yılında hızla değişen ihtiyaçları karşılamak, çevik ve sürdürülebilir satış stratejileri oluşturmak işletmelerin sahip olması gereken önemli yetenekler haline geldi. Bu amaçla SAP geçtiğimiz kasım ayında; tüm iş alanlarında ve endüstrilerde geçerli olacak şekilde Sales Cloud ürününün yeni sürümünü pazara sundu. Bu yeni özellik ve geliştirmeler, kurumların akıllı işletmeler haline gelmesini oldukça kolaylaştırıyor. 

Bu yazımızda sizler için, SAP Sales Cloud 2011 Sürümüyle öne çıkan kabiliyetleri ve eklenen yeni özellikleri inceleyeceğiz.

SAP Sales Cloud; SAP CX (eski adıyla C/4HANA) çözümleri içerisinde yer alan yeni nesil satış çözümüdür. Bu çözümle satış süreçlerinizi standart satış çözümlerinden bir adım öteye taşıyarak yapay zeka ve satış zekası yetenekleri ile satış organizasyonunuzu uçtan uca güçlendirebilirsiniz. SAP Sales Cloud 2011 – Release ile üründe öne çıkan detayları aşağıdaki başlıklarda toplayabiliriz:

  1. Yeni Work Center, Call Lists
  2. Intelligent Sales Execution (ISE) (Akıllı Satış Yürütme)
  3. Makine Öğrenmesi / Satış Akıllı Bileşenleri
  4. Duyum
  5. Fırsat
  6. Satış Teklifi
  7. Kişiler
  8. Satış Siparişi ve Offline Fiyatlandırma
  9. Mobil & Çevrimdışı & Genişletilmiş Aplikasyon
  10. Takvim, Ziyaret ve Aktivite Yönetimi
  11. Perfect Store & Anketler

1-   Yeni Work Center, Call Lists

Yeni çağrı listeleri (call lists) work center’ının geliştirilmesinde müşteri deneyimini artırmak hedeflendi. Satış temsilcileri ve yöneticilerinin kullanabileceği yeni çağrı listeleri work center’ı ile firmalar:

  • Çağrı listeleri oluşturabilir
  • Çağrı listelerini düzenleyebilir
  • Çağrılara katılımcı ekleyebilir
  • Satış temsilcilerini çağrılara ekleyebilir
  • Çağrıları yönetebilir
  • Çağrıların çıktılarını görüntüleyebilir ve
  • Çıkan sonuçları inceleyebilirler.

Ayrıca kullanıcılar yeni Call Lists work center’ı üzerinden yeni çağrı listeleri oluşturup bu listeleri düzenleyebilirler.

Bu geliştirme neden önemli?

Bu geliştirme ile veri tabanınızdaki kişilerinizin ve müşterilerinizin bulunduğu çağrı listelerini hızlıca oluşturabilirsiniz. Ayrıca, çağrıları doğrudan C4C’den yapabilir, sonuçları takip edip, başarınızı ölçebilirsiniz.

2-   Intelligent Sales Execution (ISE) (Akıllı Satış Yürütme)

Akıllı Satış Yürütme özelliği ile artık bölge bazlı veya satış birimi bazlı olarak Pipeline yönetimi yapmak mümkün hale geldi. 

Böylece işletmeler;

  • Satış birimine göre Pipeline’larını görebilecek
  • Satış birimlerine atanmış fırsatları görüntüleyecek
  • Satış birimlerinin sonuçlanmış belgelerini durumlarına göre görüntüleyecek ve
  • Satış birimlerine hedefler belirleyerek satış tahminleri sunabilecekler.

3-   Makine Öğrenmesi / Satış Akıllı Bileşenleri

Bu geliştirme ile işletmeler uyum ve anlaşma zekasını genişletebilecekler*. 

*KUT (Key User Tool) ve PDI alanları genişletme için uygun alanlardır.

Ayrıca arayüzden genişletmeler ekleyerek ve genişletmeler için dil bakımı yapmak da mümkün hale geldi.

4-   Duyum

Bu alandaki yeniliklere göz atacak olursak:

  • İşletmeler artık duyum belgesi yaratırken onaylanmış adresler üzerinden arama yapma yardımını kullanabilecekler. Bu durumda kullanıcı onaylı adresler üzerinden bir kez seçim yapılır ve alanlar otomatik olarak güncellenir. 
  • Duyum belgeleri üzerine satış sahibi tanımlanabiliyor. Bu sayede belge üzerindeki Satış ve Pazarlama sorumluluğu bölünebiliyor.
  • Duyum belgesine, üzerindeki notlar alanında tutulan biçimlendirilmiş notlar, e-mail (workflow aksiyonu) ile iletilebiliyor.
  • Parent ve Top-Level account bilgisi, duyum belgesi üzerinde ve duyumun hızlı görünümünde artık mevcut.
  • Son olarak da, duyum içerisine sayfayı yenile butonu eklendiğini söyleyebiliriz.

5-   Fırsat

Bu konudaki geliştirmeleri de aşağıdaki şekilde özetleyebiliriz:
  • Yeni yaratılan belgelerin üzerinde bulunan kopya kontrolü butonu ile daha önceden yaratılmış fırsat ve duyum belgeleri kontrol edilerek mükerrer belge yaratılması önlenebiliyor.
  • Fırsat kalemindeki durum alanına bağlı olarak “Toplam Pazarlık Değeri” alanı otomatik olarak güncellenebiliyor.
  • Opsiyonel olarak Fırsat’ın hızlı görünümüne All Involved Parties görünümü eklenebiliyor.

6-   Satış Teklifi

  • Gelen yenilik ile, teklifin e-mail çıktılarında biçimlendirilmiş şablonlar gönderme ve imza ekleme mümkün hale geliyor.
  • Ayrıca; satış teklifleri “Top Level Account” veya “Parent Account” baz alarak aratılabiliyor. Parent Account ve Top Level Account bilgisini direk olarak Teklif içerisinde veya Satış Teklif listeleme ekranında görmek mümkün.
  • Son olarak bu kapsamdaki geliştirmeler ile, talep edilen tarihe göre ürünler önermek mümkün hale geliyor.

7-   Kişiler

Yeni kişi yaratma butonunu Full Yaratma modunda çalıştırabilmek mümkün hale geliyor. Full yaratma modu ile farklı ekranlarda dolaşmaya gerek kalmadan kişiye dair tüm veriler tek ekrandan düzenlenebililiyor.

8-   Satış Siparişi ve Offline Fiyatlandırma

  • Buradaki geliştirmelerin ilki, ürün geçerliliğini kontrol etmek için Sipariş Teslimat Günü’nü kontrol etme özelliği olarak karşımıza çıkıyor. Bu yenilik, ürün listelerini kullanarak geçerlilik sürelerine bağlı olarak işlem içinde ürün teklif etme tarihinin seçilmesine olanak tanıyor.
  • Ayrıca, kısıtlama listesi için otomatik teklifi etkinleştirmek de mümkün hale geldi. Bu özellik, müşteriye sunulacak ürünleri kısıtlayan tek bir ürün listesi tanımlanmasına olanak tanır. Ek olarak, bir sipariş veya teklif oluştururken ürünler için otomatik teklif için de kullanılabilir.
  • ERP’den gelen belgelerin yaratma tarihlerini artık C4C belgesi üzerine de yaratma tarihi olarak eklemek mümkün.
  • Satış Siparişleri, Top Level Account veya Parent Account baz alarak aratılabiliyor. Parent Account ve Top Level Account bilgisini direk olarak Sipariş içerisinde veya Satış Siparişi listeleme ekranında görmek mümkün.
  • Akıllı telefonda çalışırken tam ekran kullanıma geçip, Landscape modu ile grafik imza eklenebiliyor.
  • Kredi Durumu alanı durumlara göre farklı renkler ile gösteriliyor.
  • Düzenlenebilir sipariş listesi; satış listesinden satış organizasyonunu, fırsatı ve kampanyayı düzenlemeye olanak tanıyor. 
  • Son olarak, bu sürümle yeni hızlı görünüm için genişletilebilirlik desteği sağlandı ve çevrimdışı görünümde, sipariş detayları ekranında eksik olan fırsat alanları eklendi. 

9-   Mobil & Çevrimdışı & Genişletilmiş Aplikasyon

  • Offline kullanım sırasında birden fazla ek (attachment) yükleyebilmek mümkün hale geldi. Offline mod ile çalışırken artık tek seferde birden fazla fotoğraf çekip mobil cihaz ile uygulamaya yüklemek mümkün.
  • İş akışı (workflow) güncellemelerinde anlık bildirim desteği eklendi.
  • iOS 14 ve Android 11 desteği eklendi.

10-  Takvim, Ziyaret ve Aktivite Yönetimi

  • Server tabanlı entegrasyon aracılığıyla yinelenen olayların Outlook’tan C4C’ye senkronizasyonu sağlanabiliyor.
  • Günlük, haftalık ve aylık olarak yinelenen sıklıklar bu sürümde artık destekleniyor.

11- Perfect Store & Anketler

  • Anketlerin otomatik yaratılan follow up görev belgelerinde koşulları tasarlayabilmek mümkün hale geldi.
  • Koşul bazlı olarak, kayıtlı ürün anketlerinde artık otomatik servis bileti oluşturulabiliyor.

Monotect deneyimi ile SAP Sales Cloud yeniliklerinden hemen yararlanın

Monotect olarak, SAP CX projeleri ve e-ticaret alanındaki deneyimimizle, güvenli ve kesintisiz bir şekilde dijital dönüşümde yerinizi almanızı sağlıyoruz.

SAP Sales Cloud projelerimizde firmaların satış süreçlerini iyileştirmekle kalmayıp global çapta oldukça karmaşık ürünlerin bile satışını hızlandırmanızda yardımcı oluyoruz. Siz de müşteri odaklı süreçlerle satış yeteneklerinizi geliştirmek için iletişim bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

Sitemizde size en iyi hizmeti sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Sitemizi kullandığınız sürece bunu kabul etmiş olursunuz. Detaylar için çerezlerin tam listesini ve Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz.
Çerezlere İzin Ver
Reddet