COVID-19 sadece gündelik hayatımızı etkilemekle kalmadı, iş dünyasında da pek çok istenmeyen ve beklenmedik sonuca yol açtı. Başta satış kanalları ve iş süreçleri olmak üzere birçok perakendeci talihsiz sorunlarla karşılaştı. Fiziki bir işletme olarak faaliyet gösteren firmaların geleneksel perakende yöntemlerini devam ettirmelerinin mümkün olmayacağı da salgın sürecinde kendini tekrar gösterdi.
Firmaların büyük bir çoğunluğunun bu darboğazdan çıkmak için başvurabilecekleri omnichannel pazarlama yetenekleri veya stratejileri yoktu. Dolayısıyla, geçmişten günümüze çok kanallı müşteri deneyimi hiç bu kadar önemli olmamıştı. E-ticaret pazarı ve müşterilerin teknoloji ile olan bağı geliştikçe daha hızlı, kullanımı kolay ve etkili bir müşteri deneyimine geçiş başladı. E-ticaret ve dijital müşteri deneyimi anlamında buluta geçiş sürecine ayak uyduran akıllı işletmeler, SAP CX çözümleri ile uçtan uca çok kanallı ticaret deneyimi oluşturmak için eksiksiz bir teknoloji platformuna sahip oldu.
SAP Commerce Cloud, bu zor koşullarda B2B ve B2C şirketleri için kapsamlı, esnek ve çok kanallı bir platform sundu. SAP Hybris, klasik ürün satışlarında ürünlerin çok seviyeli sürümlerini, setlerini, paketlerini, işlevlerini, özelliklerini veya promosyonlarını, kapsamlı analitik işlemleri içerecek şekilde gerçek zamanlı olarak müşterilere sundu. Eşyaların 360 derecelik görünümleri, anlık fiyat indirimleri ve interaktif pazarlama uygulamaları ürün ve hizmetleri en iyi şekilde sunmaya da yardımcı oldu.
SAP Customer Experience (CX) çözümlerinden SAP Commerce Cloud ise işletmelerin müşterilerine tutarlı bir kanallar arası alışveriş deneyimi sunmak ve müşteri sadakatini güçlendirmek için kullandığı müşteri deneyimi yönetimi öncüsü, yeni nesil bir CRM çözümü haline geldi.
Dijital müşteri platformunun temelini oluşturan SAP Commerce Cloud, ürünlerin içerik yönetimine bağlı olarak ürün verilerini tutarlı bir şekilde tüm kanallara dağıtabilmeye olanak sağladı. SAP Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud ve Customer Data Platform gibi yenilikçi entegrasyonlar, SAP ERP ve SAP CX bünyesine dahil edildi. SAP ERP sistemlerine kolayca entegre edilebilen bulut tabanlı hizmetler, müşterilere kendi siparişlerini verebilmeye, ürünlerini yapılandırabilmeye, fiyatları görüntüleyebilmeye, yeni hizmetler talep etmeye ve e-ticaret süreçlerini çok daha pratik bir şekilde gerçekleştirmeye imkân tanıdı.
SAP Commerce Cloud, kârlarını maksimize etmek için dijitalleşmenin gücünü İnternet’i kullanarak bir satış kanalı oluşturmak isteyen ve kusursuz bir e-ticaret yazılımı arayan işletmeler bayiler ve üreticiler için tasarlanmıştır.
SAP Commerce Cloud eski adıyla SAP Hybris, tek bir platform üzerinden tüm ticari faaliyetlerini kesintisiz ve pratik bir şekilde yönetebilmenizi sağlar. SAP Commerce Cloud, tüm kanallardaki iletişim, satış ve müşteri hizmetleri süreçlerinizi kontrol altına almanız için esnek çözümler sunar. Ürünlere veya hizmetlere ait bütün veriler merkezi olarak yönetilir. Kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimi, müşteri sadakatini güçlendirmek için tek bir platformda ve ortamdan bağımsız bir formatta hazırlanır.
SAP Commerce Cloud, satış ve sipariş yönetimini elektronik olarak eşleştirmenize, son müşteriler ve satış ortaklarıyla etkileşimleri koordine etmenize, işletme faaliyetlerinizi senkronize bir şekilde yönetmenize ve optimize etmenize olanak tanır. Tüm sipariş aşamalarını ve dinamik içeriklerinize ait online sunumlarınızı tek bir platformdan yönetebilir, satın almadan müşteri sadakati oluşturmaya kadar geçen tüm süreçleri kapsamlı işlevlerle kontrol edebilirsiniz.
ERP, CRM ve tedarik zinciri sistemleri ile arayüzlenebilen SAP çözümleri sayesinde modüllerin ayrı ayrı veya eksiksiz bir çözüm olarak kullanılabileceği modüler bir e-ticaret sistemine sahip olabilirsiniz. Özel ve ticari müşterilerinizin farklı ihtiyaçlarına ve kullanım modellerine uygun olarak yönetimsel araçlarınızı optimize edebilir, B2B ve B2C uygulamaları için geliştirilen SAP Commerce Cloud yazılım alternatifleri ile belirli hedef gruplar için özel çözümler sağlayabilirsiniz.
E-ticaret alanında rekabetçi olmak, pazaryeri entegrasyonlarına kolayca entegre olmak ve tüketici ihtiyaçlarına anlık reaksiyon gösterebilmek isteyen işletmeler, bulut hizmet çözümleri ile zirveye oynuyor.
SAP Commerce Cloud kullanan işletmeler:
SAP Commerce Cloud ile müşterileriniz çok yönlü kullanım deneyimi çerçevesinde sunulan kişiselleştirmelerden rahatlıkla yararlanır. SAP bulut çözümleri sayesinde müşteri sadakatini ve gelirlerinizi sürdürülebilir bir şekilde artırabilir, memnun müşterilerle başarılı bir şekilde büyümenin keyfini yaşayabilirsiniz. SAP Commerce Cloud; tutarlı müşteri deneyimi, kesintisiz hizmet, B2B ekosistem desteği, ürünlerinize özel olarak uyarlanmış bilgi tedariki ve genişletilebilir entegrasyonlar ile en yüksek müşteri memnuniyetini garanti eder.
SAP CX ürün ailesi içerisinde yer alan SAP Commerce Cloud çözümlerimizden yararlanın ve karlı çıkın. Monotect güvencesi ve deneyimi ile siz de e-ticaret alanında rakiplerinizin önünde yerinizi alabilir; güvenli, hızlı ve kesintisiz dijital dönüşümün ayrıcalıklarını yaşamaya hemen başlayabilirsiniz.